۱۶
دی

با دورمن اسمیت آشنا شوید

برند دورمن اسمیت

نامی آشنا برای کسانی است که در کار طراحی و  اجرای تجهیزات برقی برای انواع ساختمان ها و پروژه ها هستند زیرا دورمن اسمیت انواع لوازم برقی از تابلو برق در انواع مختلف و سوئیچ بردهای الکتریکی و کلید های برق در انواع مختلف را تولید می کند. کلید برق در انواع مختلف کاربرد های مختلف تجاری و صنعتی دارد. دورمن اسمیت سال های طولانی است که وارد ایران شده است و نمایندگی های فراوانی با این برند فعالیت می کنند. به دلیل  کیفیت و دوام بالای این محصولات  این فعالیت همچنان ادامه دارد و پروژه های عظیمی با استفاده از این برند دورمن اسمیت به انتها رسیده و تمام لوازم برقی تولید این شرکت انوع مراکز مسکونی و تجاری قابل استفاده است.

کیفیت کار را می توانید از پروژه های انجام شد توسط برند دورمن اسمیت تشخیص دهید. فعالیت های انجام شد در مراکز تجاری و صنعتی و همچنین مجمتع های مسکونی بوده است و با کمک نیروی متخصص موجود در نمایندگی های دورمن اسمیت طراحی تابلو برق  برای انواع مکان ها به خصوص اماکن صنعتی  انجام می گردد و تمام پروژه ها با  تجهیزات برقی دورمن اسمیت می باشد. یکی از انواع تجهیزاتی که توسط این برند تولید می گردد  کلید های اتوماتیک است.

کلید اتوماتیک دورمن اسمیت

کلید برق چیست؟

زمانی که برقکار در ساختمان مشغول به کار است و مدارهای برق را نصب می کند و سیم کشی ساختمان را انجام می دهد در انتها مدار سیم ها در بخشی به نام کلید برق به هم متصل می شوند. بقیه سیم کشی در داخل دیوار و به صورت مخفی قرار می گیرند. کلید برق را به صورت غیر تخصصی برای روشن و خاموش کردن وسایل می شناسند. دورمن اسمیت نام برندی که انواع کلید های برق با کاربردهای مختلف را تولید می کند. کلید برق یکی از ضروریات برق کشی ساختمان می باشد. حتی از نظر ظاهر هم به کلید برق توجه می شود و در ساختمان هایی که در آنها دکور خاصی استفاده می شود کلید های با تناسب آن محدوده استفاده می گردد. دورمن اسمیت تنوع بالایی در تولید انواع کلید های برق دارد به صورتی که کلید هایی برای فضاهای صنعتی با کاربرد های بالا نیز جز محصولات این برند می باشد. کلید های برق اصولا از جنس پلاستیک است و مقاومت بسیار بالایی دارد. برخی از مدل های کلید  از جنس چوب، آلیاژ و یا کریستال نیز می باشد. انواع کلید های فشار ضعیف را می توان به دسته های زیر تقسیم نمود:

  • کلیدهای اتوماتیک کمپکت
  • کلیدهای اتوماتیک هوایی
  • کلیدهای مینیاتوری
  • کلیدهای حافظ موتور
  • کلیدهای محافظ جان

انواع کلید های فشار ضعیف

کلیدهای اتو ماتیک دورمن اسمیت

یکی از انواع کلید های تولید شده توسط برند دورمن اسمیت کلید کامپکت اتوماتیک است که دو حالت مدارشکنی و محافظ را به صورت ترکیب با هم دارد. تفاوت کلید های اتوماتیک با کلید های غیر اتوماتیک در این است که اتوماتیک ها دارای رله هستند و هر کدام کارایی متفاوتی می باشند. کلیدهای اتوماتیک  هوایی رل بسیار قوی دارند ولی بقیه کلیدهای اتوماتیک صرفا برای قطع و وصل می باشد. این نوع کلید ها از جریان مغناطیسی و حرارتی محافظت می کند. این نوع از کلید های دورمن اسمیت می تواند مدار را در برابر بار اضافه حفظ کند و اتصال را قطع کند. کلید های اتوماتیک دورمن اسمیت دارای انواع مختلفی است که می توانند منطقه وسیعی از آمپر ها را پوشش دهند. این یک ویژگی موجب می شود که امکان استفاده از این نوع کلید را در صنایع مختلف فراهم شود.

این  نوع کلید ها دارای انواع مختلفی هستند که به قابل تنظیم و غیر قابل تنظیم و الکترونیکی  تقسیم می شود.  کلید های اتوماتیک دورمن اسمیت دارای قطعات جانبی نیز می باشند که از  طریق مراکز فروش این قسمت ها نیز ارائه می شود. به طور کلی از کلید های اتوماتیک دورمن اسمیت به منظور محافظت از تاسیسات روشنایی و برق صنعتی و لوازم مختلف  استفاده می شود. همیشه از فیوز ها نمی توان برای حفاظت موضعی استفاده کرد و د  برخی شرایط باید از کلید های اتوماتیک استفاده شود.

کاربرد های کلید های اتوماتیک

هر کدام از کلید های اتوماتیک طبق استانداردی ساخته شده اند و هر کدام توانایی عبور جریانی از خود را دارند. کلید خودکار بعد از اینکه در اثر جریان زیاد مدار قطع شد بلافاصله دوباره آماده استفاده است، در این کلید ها کنتاکت های فرعی موجود است که می تواند وضعیت کلید را که می تواند به صورت قطع و وصل و یا بروز خطا باشد در مونیتور قابل مشاهده است. کلید های اتوماتیک را به نام MCCB می شناسند و برای محدوده وسیعی از ولتاژها قابل استفاده است. دورمن اسمیت کلید های اتوماتیک خود را در انواع LM ،YM و YS به بازار عرضه کرده است.  در رخی از مدارها زمانی که جریان برگشت دارد و یا اگر ولتاژ افت شدید داشته باشد مدار جریان به صورت خود کار قطع می شود و این کار با کمک کلید های اتوماتیک دورمن اسمیت اتفاق می افتد.1