۱۵
دی

تابلوی برق دورمن اسمیت

برند دورمن اسمیت انگلستان دارای سوابق بسیار طولانی در تولید لوازم برقی از جمله تابلو برق صنعتی است.  برند دورمن اسمیت در سال 1881 تاسیس شد. فعالیت این شرکت در زمینه طراحی و تولید وسایل برقی توزیع و انتقال برق می باشد و انواع محصولات برقی را تولید می کند و از تابلو توزیع ساده برق  تا بردهای الکتریکی از جمله محصولات این شرکت می باشد. محصولات دورمن اسمیت در پروژه های عظیمی مورد استفاده قرار گرفته است در کارهای تجاری و غیر تجاری که از ظرافت های خاص خود برخوردار است برند دورمن اسمیت همیشه مورد استفاده بوده است. محصولات متنوع برقی از این برند وارد بازار شده است که دارای کیفیت بالایی است و مورد توجه بسیاری از مدیران کارهای تجاری و غیر تجاری می باشد.

دورمن اسمیت

تابلوی برق چیست؟

یکی از محصولات پرکاربرد دورمن اسمیت تابلوی برق است. تابلوی برق یک محفظه بسته ای است که شامل کلید ها و قسمت هایی است که کنترل و  حفاظت برق تاسیسات نصب شده را به عهده دارد. تابلو برق می تواند از وارد شدن شوک الکتریکی به کاربرانی که برق برای آنها نصب شده جلوگیری کند.  تابلو برق دورمن اسمیت از تجهیزات برقی در برابر عوامل محیطی محافظت می کند در واقع تابلو برق یک فضایی است که تجهیزات برقی در آن قرار گرفته است. تابلو برق موجب می شود که اپراتور سیستم برقی یک مکان تجاری و یا غیر تجاری  به تمام سیستم برق آن بخش ها دسترسی داشته باشد و بسته بودن محفظه تابلو برق موجب محافظت از تاسیسات می شود از دسترس افراد مختلف دور است تا از آسیب به تجهیزات جلوگیری شود. تابلو های برق را می توان از جنبه های مختلف تقسیم بندی کرد. مهمترین تقسیم بندی بر اساس ولتاژ و تجهیزات و تابلو می باشد. تابلو هایی که ولتاژ تا یک کیلو وات داشته باشند نام فشار ضعیف می گیرد و بالاتر از یک کیلو وات در ولتاژ های متوسط قرار می گیرد. تابلو برق از قسمت های مختلفی تشکیل شده است، لوازم الکتریکی که در تابلو استفاده می شود  شامل عواملی است که در مدار الکتریکی قرار می گیرد. یکی از این تجهیزات کنتاکتور است که موجب قطع و وصل مدار می شود. انواع کلید ها  که برای قطع و وصل مدار استفاده می شود و تجهیزات دیگری که در مدار قرار می گیرد.

 تابلو برق چند محفظه ای

با انواع تابلو برق دورمن اسمیت آشنا شوید

امروزه تابلو برق یکی از بخش های اصلی اماکن صنعتی و مسکونی است.  تجهیزات الکترونیکی و یا برق صنعتی در محفظه ای به نام تابلو برق  قرار می گیرد که دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام وظایفی را به عهده دارند. در محصولات دورمن اسمیت انواع مختلف تابلو برق دیده می شود که هر کدام دارای عملکردهای متفاوتی هستند به صورتی که ممکن است یک تابلو برق کنترل یک فرایند صنعتی در ک کارخانه را به عهده داشته باشد و یا برق را بین تجهیزات واحد های مسکونی و یا تجاری تقسیم کند.

تابلو برق از نظر سطح ولتاژ نیز متنوع است و به فشار ضعیف و متوسط و قوی تقسیم می شود. از نظر ساختار  تابلو برق به چند دسته تقسیم می شود یکی از انواع آن محفظه های بسته ای هستند که  تام تجهیزات داخل آنها قرار می گیرند و به دو دسته تقسیم می شوند. یکی از آنها به این شکل است که بخش های یکسان در محفظه قرار می گیرد و هر کدام به صورت محفظه جداگانه ای است که سبب می شود، هر مشکلی پیش بیاید محفظه مربوط به آن بررسی شود و سایر بخش ها آسیب نبیند. این نوع از تابلو برق دورمن اسمیت  بسیار پر کاربرد می باشد.

این شکل از محفظه تابلو برق دورمن اسمیت از چهار بخش تشکیل شده است که شامل:  محفظه باس بار، سر کابل، محفظه کنترل، محفظه کلید می باشد. نوع دیگری از تابلو ها به این صورت هستند که محفظه ها از هم جدا نشده اند و در یک بخش قرار گرفته اند. تابلو برق دورمن اسمیت دارای تقسیم بندی دیگری نیز می باشد مثلا نمونه از آنها به صورت ثابت در یک جا به صورت ایستاده نصب می شوند که تجهیزات دیگر می توانند در داخل آنها قرار گیرند.  تابلو های دیواری که به صورت روکار و داخل دیوار قرار می گیرند. تابلو هایی که به صورت قفسه قفسه وجود دارند و محفظه های الکترونیکی روی آنها قرار می گیرند. یک نمونه از تابلو برق دورمن اسمیت  به صورت درب متحرک است که پشت تجهیزات هم قابل دسترسی است و بسیار پر کاربرد می باشد.

تابلو مرکز قدرت و تابلو های کنترل موتورها از انواع دیگر تابلو هاست. نیروی متخصص قبل از آماده سازی و نصب تابلو برق برای یک ساختمان و یا برای صنایع باید با مطالعه انجام شود و به طور دقیق نیروی مورد نیاز برای یک بخش مسکونی و یا صنعتی باید بررسی شود تا تابلو برق مورد نیاز آن نیز انتخاب و تامین گردد. دورمن اسمیت علاوه بر تجهیزات برقی  با کیفیت دارای نیروی متخصص نیز می باشد. و اجرای پروژه های سنگین و مسکونی و یا تجاری و صنعتی را نیز به عهده می گیرند.1

تجهیزات بکار رفته در تابلو برق